Wednesday, November 07, 2007

Alphonse Heiderich (1)

(The links weren't working, so this is re-published. リンクが壊れたので、再アップ。)Alfons Heiderich fans know. November 8th is the anniversary of his "death". I'd like to do something on this special day by releasing a translation project 2 years in the making.

Unfortunately, the original site has been closed down. It's been my favorite Japanese FMA fan site, and the site master is my very first Japanese blog friend. The shock was big enough to send me into orbit. (I think I still haven't recovered yet...) Sigh...

ハイデ命日記念企画第一弾、@syoさんの漫画の英訳版
(許可ありがとう、@syoさん!)
もう2年になりますよね、本当に申し訳ありません。
やっとアップできたのに、まさか元のサイトが閉鎖だなんて、
この悲しみは・・・言葉になりません。(T_T)

@syoさんの漫画は、私の一番最初の「ハイエド」との出会いでした。
間もなくファンになって、ハイエドに嵌っちゃった。
彼の素晴らしいユーモアセンスを、もっと多くの人に見せたくて、
この英訳企画が生まれました。

まだ語りたいモノ沢山あるのに、今日力尽きました・・・orz orz orz

No comments: